Organy szkoły:
1) Dyrektor Szkoły: Paweł Borecki
2) Rada Pedagogiczna:
Borecki Paweł – dyrektor szkoły
Tarnowska Iwona – wicedyrektor, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Baczewski Zenon – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie
Banasz Edyta – nauczyciel matematyki
Bańczyk Janina – nauczyciel plastyki, muzyki, wychowania do życia w rodzinie
Borecki Paweł – nauczyciel informatyki
Buczyńska Aneta – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, logopeda
Chyrek Grażyna - nauczyciel religii
Dziendziel Ewa – nauczyciel fizyki i techniki
Duraj Beata - pedagog szkolny
Juszczyk Sandra - psycholog szkolny
Kazimierek Olga – nauczyciel języka angielskiego
Koczar Ewa – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Koptas Ewa – nauczyciel matematyki
Kowalska Joanna – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, zajęcia rewalidacyjne
Kubiak Mariusz- nauczyciel wychowania fizycznego
Leszczyńska Alicja – nauczyciel języka angielskiego
Magdziorz Klaudia – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Miarczyńska Bronisława - pedagog specjalny
Mróz Joanna- nauczyciel bibliotekarz
Nadopta Magdalena – kierownik świetlicy szkolnej, nauczyciel informatyki
Olejnicka Oliwia - nauczyciel języka polskiego
Ościk Aneta – nauczyciel języka angielskiego, nauczyciel informatyki
Pyka Elżbieta - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciel języka angielskiego
Przepadło Justyna – nauczyciel geografii i edukacji dla bezpieczeństwa
Sanchez - Moyano Edgard - nauczyciel języka hiszpańskiego
Szumlas Tomasz – nauczyciel religii
Szwajnoch Joanna- nauczyciel języka polskiego, wychowawca świetlicy
Szydełko Agata- nauczyciel języka polskiego
Wadoń Teresa – wychowawca świetlicy
Wantuch Anna- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Widawska Anna- nauczyciel wychowania fizycznego
Żychlińska Sonia- wychowawca świetlicy, logopeda
Żychliński Sławomir- nauczyciel wychowania fizycznego, wychowawca świetlicy
Cichocka - Śliwka Karolina - nauczyciel przyrody i biologii
Piotrowska Katarzyna – pedagog szkolny
Szymik-Jaremko Małgorzata – wychowawca świetlicy
3) Rada Rodziców:
przewodnicząca: Beata Rogowska
sekretarz:
skarbnik: Katarzyna Tomala
4) Samorząd Uczniowski:
Przewodnicząca:
Zastępca:
Członek zarządu:
Opiekunowie: Marcin Sołtysiak, Magdalena Wilk
Kompetencje organów szkoły
Kompetencje Dyrektora Szkoły
1. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami;
2. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
1) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły;
2) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły lub placówki;
3) występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły;
3. Dyrektor szkoły w szczególności: 1) kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz; 2) sprawuje nadzór pedagogiczny; 3) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwojupsychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne; 4) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących; 5) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez Radę Rodziców i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły;
6) wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę; 7) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych;
8) współdziała ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych; 9) stwarza warunki do działania w szkole: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej szkoły lub placówki;
10) odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia;
11) współpracuje z pielęgniarką lub lekarzem sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi i młodzieżą.
4. Dyrektor szkoły także:
1) opracowuje arkusz organizacji szkoły;
2) na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych;
3) kieruje pracami Rady Pedagogicznej jako jej przewodniczący;
4) wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa;
5) powierza opiekę nad nowo zatrudnionymi, początkującymi nauczycielami doświadczonym osobom z grona pedagogicznego oraz przydziela opiekuna stażu;
6) zapewnia prawidłowy przebieg stażu;
7) gromadzi informacje o pracy nauczycieli w celu dokonania oceny pracy;
8) organizuje wyjazdy śródroczne tzw. „Zielone szkoły”;
9) przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły;10) po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców corocznie ustala zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych, które będą obowiązywać w danym roku szkolnym, planuje ich zakup do biblioteki szkolnej, gospodaruje nimi oraz określa szczegółowe warunki korzystania z nich przez uczniów;
11) po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, dopuszcza do użytku przedstawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli program nauczania;
12) wnioskuje do kuratora o przeniesienie ucznia do innej szkoły;
13) może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonychw statucie szkoły;
14) kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego;
15)przeprowadza rekrutację uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
16) powołuje komisję w sprawie rozstrzygania sporów między organami.
5. Dyrektor Szkoły w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną,rodzicami i Samorządem Uczniowskim.
Kompetencje Rady Pedagogicznej
1. W szkole działa Rada Pedagogiczna, która jest kolegialnym organem szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
1) W skład Rady Pedagogicznej wchodzą Dyrektor Szkoły i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole;
2) W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich,których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanieform działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły;
3) Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane;
4) Osoby biorące udział w zebraniu Rady Pedagogicznej są obowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na zebraniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły lub placówki;
5) Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły;
6) Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Dyrektora Szkoły , organu prowadzącego szkołę albo co najmniej1/3 członków Rady Pedagogicznej;
7) Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków;
8) Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności;
9) Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady.
2. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
1) zatwierdzanie planów pracy szkoły;
2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
3) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli;
4) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów;
5) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły.
3. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych;
2) projekt planu finansowego szkoły;
3) wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
4) propozycje Dyrektora Szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
4.Ponadto Rada Pedagogiczna opiniuje:
1) szkolny zestaw programów nauczania;
2) zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych;
3) wprowadzenie zajęć dodatkowych do szkolnego planu nauczania organizowanych przez dyrektora za zgodą organu prowadzącego;
4) propozycję form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego;
5) projekt dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno –wychowawczych w danym roku szkolnym;
6) propozycje Dyrektora Szkoły dotyczące kandydatów, którym zamierza powierzyć funkcje kierownicze w szkole;
5. Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt Statutu Szkoły albo jego zmian oraz uchwala Statut i jego zmiany;
6. Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole.
7. Rada Pedagogiczna wykonuje inne zadania wynikające ze Statutu Szkoły.
Kompetencje Rady Rodziców
1.W szkole działa Rada Rodziców, która reprezentuje ogół rodziców uczniów. 2. W skład Rady Rodziców wchodzą: po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału;
3. W wyborach, o których mowa w ust. 2, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
4. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:
1) wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady;
2) szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rady oraz przedstawicieli rad oddziałowych, o których mowa w ust. 2, do Rady Rodziców.
5. Rada Rodziców może występować do Dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogicznyz wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły.
6. Do kompetencji Rady Rodziców należy:
1) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Programu Wychowawczo-Profilaktycznego
2) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenialub wychowania szkoły;
3) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły.
7. Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Szkoły, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez Dyrektora Szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
8. Rada Rodziców także:
1) występuje do Dyrektora Szkoły z wnioskiem o dokonanie oceny pracy nauczycieli;
2) opiniuje wprowadzenie zajęć dodatkowych do szkolnego planu nauczania organizowanych przez dyrektora za zgodą organu prowadzącego szkołę;
3) opiniuje zestaw podręczników i materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w szkole;
4) opiniuje propozycję form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego;
5) opiniuje projekt dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczychw danym roku szkolnym;
6) opiniuje podjęcie przez stowarzyszenie lub inną organizację działalności w szkole.
9. Rada Rodziców wykonuje inne zadania wynikające ze Statutu Szkoły.
Kompetencje Samorządu Uczniowskiego
1.W szkole działa Samorząd Uczniowski.
2. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
3. Zasady wybierania i działania organów Samorządu określa regulamin uchwalany przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym. Organy Samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
4. Regulamin Samorządu nie może być sprzeczny ze Statutem Szkoły.
5. Samorząd może przedstawiać Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
1) prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami;
2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;
3) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;
4) prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;
5) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem;
6) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu;
7) prawo do występowania z wnioskami w sprawach nagradzania i karania uczniów.